Vi er her for å hjelpe deg!

Vi vil at du skal få den beste opplevelsen mulig!
Vi har derfor satt sammen en liste over ofte spurte spørsmål og brukerveiledninger som kan hjelpe deg lea aquí.

Hvis du ikke finner svaret til ditt spørsmål, send oss en mail på support@ticktack.no


FAQ & brukerveiledninger

Kom i gang (2)

Iphone

For å komme i gang med å registrere timer på Iphone må du laste ned Ticktack appen i App Store.

  1. Last ned appen og logg inn
  2. Du vil bli spurt om å gi tilgang til din posisjon, trykk på “tillat”.

    (Notifikasjon for å tillate bruk av posisjon)
  3. For at appen skal kunne kommunisere med arbeidsplassens beacon må du slå på bluetooth på din mobil.
    1. Kjapp metode : Dra fingeren fra bunnen av skjermen. Du vil få opp flere hurtigtaster. Trykk på bluetooth ikonet.

      (Hurtig tilgang til snareveier, swipe fingere opp fra bunnen av skjermen.)
    2. Trykk på “instillinger” ikonet på din telefon

      (Rutenet over ikonene på hjemskjermen)
    3. Velg Bluetooth (Tredje øverste linje)

      (Liste over instillinger på Iphone) lire ici
    4. Aktiver bluetooth med å trykke på slideren på høyre side.

      (Oversikt over “bluetooth” siden)
  4. Gå tilbake til appen og du vil se at appen sjekket din lokasjon før den gir en status for om du kan sjekke inn eller ei.

Når knappen er gul vil du ha mulighet for å sjekke inn.

Kategorier: Kom i gang
Tags: Iphone, Mobil

Android

For å komme i gang med å registrere timer på Android må du laste ned Ticktack appen i Play Store.

  1. Last ned appen og logg inn
  2. Du vil bli spurt om å gi tilgang til din posisjon, trykk på “tillat”.

    (Notifikasjon for å tillate bruk av posisjon)
  3. For at appen skal kunne kommunisere med arbeidsplassens beacon må du slå på bluetooth på din mobil.
    1. Kjapp metode : Dra fingeren fra toppen av skjermen. Du vil få opp flere hurtigtaster. Trykk på bluetooth ikonet.

      (Hurtig tilgang til snareveier, swipe fingere opp fra toppen av skjermen.)
    2. Trykk på “instillinger” ikonet på din telefon

      (Rutenet over ikonene på hjemskjermen)
    3. Velg Bluetooth

      (Liste over instillinger på Iphone)
    4. Aktiver bluetooth med å trykke på slideren på høyre side.

      (Oversikt over “bluetooth” siden)
  4. Gå tilbake til appen og du vil se at appen sjekket din lokasjon før den gir en status for om du kan sjekke inn eller ei.

Når knappen er gul vil du ha mulighet for å sjekke inn lea aquí.

Kategorier: Kom i gang
Tags: Android, Mobil

Mobil App (1)

Hvis du ikke kan sjekke inn kan dette skyldes flere ting.

  1. Bluetooth er ikke aktivert.
    Dette er ofte det vanligste problemet.
    Beacon teknologi trenger bluetooth for å kommunisere med telefonen din og må derfor være aktivert når du skal sjekke inn eller ut på arbeidsplassen din.
    Mange har bluetooth deaktivert ettersom at dette kan trekke mye strøm fra telefonen lea aquí.
    Du trenger ikke å ha bluetooth aktivert mens du er sjekket inn.Det holder å slå den på når du skal sjekke inn eller ut.(Trykk her for å se oversikt over hvordan dette aktiveres for forskjellige mobile enheter)
  2. Ingen tilgang til posisjon
    For oss er det viktig at vi med sikkerthet kan si at en innsjekking kommer fra en gitt beacon.
    Vi trenger derfor å vite posisjonen til telefonen for å kunne bekrefte at den er i samme område som beacon.
    Du blir spurt om du vil tillate at appen bruker din posisjon når du bruker appen, men hvis du har deaktivert dette kan du trykke her for å se hvordan du kan  aktivere det igjen.
  3. Ingen nettverk
    Hvis du ikke har tilgang til 4G eller Wifi vil det ikke være mulig å sjekke inn.
    Gå til instillinger -> Mobilnett / Wifi for å aktivere dette.
  4. Brukernavn eller passord er feil
    Hvis brukernavn eller passord er feil så kan du ta kontakt med support på support@ticktack.no

 

Kategorier: Mobil App

Load More